1) Ontwerp vernieuwd voor veiligheid en prestaties

 

Na het uitpakken uit de harde reiskoffer en het monteren van de opvouwbare armen, zul je zien dat de steunen en rotoren van de M300 RTK naar beneden zijn gericht. De carrosserie van de M300 RTK, en daarmee het zwaartepunt, bevindt zich boven het vlak van de propellers, wat een ongekende wendbaarheid, acceleratie en manoeuvreerbaarheid mogelijk maakt, zelfs bij harde wind en zware omstandigheden. Het ontwerp van de omgekeerde propeller van de M300 RTK verheft zijn lichaam boven de armen en steunen, waardoor de zes richtingen van obstakelvermijdingssensoren van dit platform een duidelijk, onbelemmerd zichtbereik hebben. Bovendien, voor scenario’s die zijn uitgerust met een noodparachute, zullen de rekwisieten van de M300 RTK de ingezette parachute niet snijden of hinderen, waardoor dit platform een nieuwe standaard voor veiligheid wordt.

 

2) Voorkomen van botsingen van de volgende generatie

De M300 RTK is het veiligste droneplatform van DJI tot nu toe. Met dubbele visuele sensoren met zes richtingen en dubbele Time-of-Flight (TOF) -sensoren en een instelbaar detectiebereik van 1 tot 40 meter, kunnen piloten met vertrouwen en gemoedsrust vliegen. Deze sensoren zijn effectief, zelfs bij weinig licht, wanneer de extra verlichting aan de boven- en onderkant automatisch wordt ingeschakeld. Een aanstaande extra Circular Scanning Millimeter-Wave (CSM) Radar kan worden gemonteerd om de zes botsingsdetectiesensoren te versterken. Met de M300 RTK kunnen piloten de veiligheid handhaven terwijl ze dicht bij hun doelen vliegen, zodat ze de hoogste definitie gegevens kunnen vastleggen.

 

3) Je kunt heel snel opstijgen (en afdalen)

Deze drone is snel. Met een vernieuwd ontwerp voor prestaties, beschikt de M300 RTK over stijgsnelheden van> 5 m / s, daalsnelheden van> 3 m / s en horizontale snelheden van meer dan> 23 m / s (51 mph). Nu kunnen piloten hun doelen sneller dan ooit tevoren inzetten en bereiken. Zodra de gegevens zijn verzameld of het tijd is om naar huis terug te keren, in plaats van verticaal af te dalen boven uw thuispunt, biedt de M300 RTK nu een horizontale hellingafdaling met 6 m / s. Dit vermindert niet alleen drastisch de wachttijd tot uw drone landt, maar het bespaart batterijvermogen en verhoogt de efficiëntie.

 

4) Burly batterijen

Over batterijen gesproken, de M300 RTK wordt aangedreven door twee TB60’s – DJI’s batterijen met de hoogste capaciteit tot nu toe. Twee TB60-batterijen zorgen ervoor dat de M300 RTK 45 minuten kan zweven wanneer hij met een H20-camera vliegt, of 50 minuten zonder. Voor langdurige en veeleisende missies kun je de batterijen een voor een verwisselen en snel weer de lucht in gaan. De M300 RTK wordt ook geleverd met een robuust en draagbaar batterijstation dat acht TB60-batterijen herbergt, twee oplaadt in ongeveer 60 minuten en nog eens vier batterijen van de afstandsbediening kan opslaan. Met slimme zelfverwarming zijn de TB60s betrouwbaar, zelfs bij temperaturen onder het vriespunt en als er zich een noodsituatie voordoet waarbij de ene batterij wordt losgekoppeld, kan de andere u weer naar huis brengen.

5) Redundantiefuncties

Veiligheid en betrouwbaarheid waren een hoeksteen van de ontwikkeling van de M300 RTK. Net als het ontwerp met dubbele batterij, is de M300 RTK versterkt met een reeks redundanties om de veiligheid te garanderen in geval van schade of noodsituaties. Met duplicaten voor de meeste sensoren, waaronder een extra versnellingsmeter, barometer, IMU, RTK-antennes, is de M300 RTK de veiligste en meest betrouwbare drone van DJI tot nu toe.

 

6) Monteer drie payloads tegelijk

Met drievoudige cardanische ondersteuning kan de M300 RTK tegelijkertijd gebruikmaken van twee payloads onderaan en één bovenop. Voor meer flexibiliteit is er ook een ingebouwde SDK-poort beschikbaar om op verzoek geavanceerde rekenkracht mogelijk te maken. Met ondersteuning voor een maximaal laadvermogen van 2,7 kg en compatibiliteit met de H20 en H20T, onze nieuwste veelzijdige hybride multisensoren, is de M300 RTK een multifunctioneel zwaar hefapparaat.

 

7) Introductie van OcuSync Enterprise

De M300 RTK is het eerste platform met het nieuwste transmissiesysteem van DJI: OcuSync Enterprise. Een upgrade naar OcuSync 2.0, OcuSync Enterprise is in staat om drie routes van 1080P 30FPS downlink op 10 km naar uw afstandsbediening te verzenden. Met OcuSync Enterprise hebben piloten nu de langste en meest responsieve verbinding met hun drone en zijn payloads. Hoewel de slimme controller van de M300 RTK slechts twee invoerfeeds tegelijk kan weergeven, kunnen piloten naadloos schakelen tussen schermen en toegang krijgen tot bedrijfskritische informatie.

 

8) Introductie van Primary Flight Display

De M300 RTK is het eerste platform met onze volgende generatie HUD. Primary Flight Display (PFD), geïnspireerd door burgerluchtvaartnormen, is ontwikkeld op de DJI Pilot-app en biedt piloten een vliegende interface die intuïtiever en functioneler is dan ooit tevoren. Dit herontwerp geeft piloten toegang tot een verbeterd situationeel bewustzijn binnen handbereik, waardoor missies veilig en met vertrouwen kunnen worden uitgevoerd.

 

9) Twee piloten: geavanceerde dubbele bedieningsmodus

De M300 RTK wordt geleverd met vernieuwde dubbele pilootbesturingsprotocollen waarmee missies met meer veiligheid en flexibiliteit kunnen worden uitgevoerd. Als je met een co-piloot vliegt, hebben jullie allebei gelijke toegang om prioriteit te krijgen voor vluchtbesturing, waarvan de overdracht wordt aangegeven door een reeks pictogrammen op je DJI Smart Controller Enterprise. Twee piloten kunnen naadloos overschakelen tussen de besturing van de drone en de cardanische ophanging. Met deze opnieuw ontworpen vluchtbesturingsprotocollen kan de visuele gezichtslijn worden gehandhaafd van de ene piloot naar een co-piloot om Beyond Visual Line of Sight (BVLOS) -missies mogelijk te maken. Een missie kan opstijgen op de locatie van de ene piloot en landen op de locatie van de tweede. Voor vliegopleiding kan een leraar een lerende piloot veilig begeleiden.

 

 

 

Redundante systemen

Veiligheid en betrouwbaarheid waren twee pijlers tijdens de ontwikkeling van de M300 RTK. Om de veiligheidsnormen naar een hoger niveau te tillen, is dit platform uitgerust met back-ups voor 12 vitale vluchtcomponenten, zodat in het onwaarschijnlijke geval van een hardwarefout, de back-upmodule online komt om u veilig thuis te brengen. Een goed voorbeeld is de dubbele batterijconfiguratie van de M300 RTK. Zelfs als één batterij het begeeft, kan de tweede de drone nog steeds veilig laten landen om veilig te landen. Maar batterijen zijn niet het enige voorbeeld van een redundant veiligheidsontwerp. De M300 RTK heeft een extra IMU, barometer en kompas, die allemaal online komen als de primaire eenheid defect raakt. Evenzo zijn de hoofdprintplaten van de M300 RTK bedrukt met een back-upstroomvoorziening en communicatieverbindingen om de betrouwbaarheid te versterken.

 

Verhoogd zwaartepunt voor prestaties en veiligheid

De naar beneden gerichte propellers van de M300 RTK zijn niet alleen een esthetisch kenmerk. Met zijn lichaam, en dus zijn zwaartepunt, boven het vlak van de propellers, biedt de M300 RTK ongekende wendbaarheid en wendbaarheid. Maar op het gebied van veiligheid kan elke uitgeruste noodparachute van een derde partij nu worden ingezet zonder tussenkomst van de propellerbladen, waardoor deze noodoplossing in het laatste geval nog betrouwbaarder is.

 

 

Voorkoming van botsingen van de volgende generatie

Een ander voordeel van naar beneden gerichte propellers is dat ze een duidelijk, onbelemmerd gezichtsveld achterlaten voor de obstakelvermijdingssensoren van de M300 RTK. Met dubbele visuele sensoren met zes richtingen en dubbele Time-of-Flight-sensoren is dit het eerste industriële platform van DJI met omnidirectionele botsingsvermijding. Detectiebereiken reiken tot 45 meter en het detectiegedrag kan worden aangepast met de DJI Pilot-app. Met een aankomend CSM-radarhulpstuk zal de M300 RTK 360 ° obstakelvermijdingsmogelijkheden bieden.

 

Zichtbaarheid lichten

Slecht zicht maakt alles gecompliceerd, maar de wachtdienst is zelfs in ongunstige, bewolkte, mistige of nachtelijke omstandigheden. Gelukkig is de M300 RTK uitgerust met extra verlichting aan de boven- en onderkant die automatisch worden ingeschakeld bij weinig licht. Deze lichten helpen de ingebouwde sensoren om botsingen te vermijden, zodat ze de drone en zijn omgeving kunnen helpen beschermen, zelfs bij slecht zicht. Bovendien is bovenop de M300 RTK een zichtbaken om de positie van de drone duidelijk weer te geven voor zowel de piloten als andere deelnemers in het luchtruim.

 

Upgraden naar OcuSync Enterprise

Als upgrade naar OcuSync 2.0 biedt OcuSync Enterprise piloten de langste en meest responsieve verbinding met hun drone en payloads. Met driekanaals 1080P 30FPS video-downlink tot 10 km, kan OcuSync Enterprise piloten gemoedsrust geven in de wetenschap dat de feed die wordt weergegeven op hun Remote Controllers live en stabiel is. AES-256-codering biedt ook veilige en betrouwbare gegevensoverdracht, zelfs wanneer u in omgevingen met veel interferentie vliegt.

 

Primair vluchtdisplay

De M300 RTK maakt gebruik van een nieuw vluchtweergavesysteem dat is geïnspireerd op de normen van de burgerluchtvaart. Met Primary Flight Display (PFD) hebben M300 RTK-piloten gestroomlijnde toegang tot realtime vlucht- en navigatie-informatie. Naast telemetriegegevens zoals hoogte en snelheid, en een obstakelkaart om obstakels in de buurt te markeren, biedt PFD intuïtieve en functionele toegang tot bedrijfskritische informatie, waardoor piloten beter situationeel bewustzijn binnen handbereik hebben.

 

Geavanceerde dubbele bedieningsmodus

Gereviseerde meerpilootbesturingsprotocollen in de geavanceerde dubbele besturingsmodus maken de uitvoering van missies mogelijk met verbeterde veiligheid en flexibiliteit. De M300 RTK, bestuurd door twee piloten, geeft elke piloot gelijke toegang om vluchtbesturingsprioriteit te krijgen, waarvan de overdracht wordt weergegeven door een reeks pictogrammen op de DJI Smart Controller Enterprise. Als de ene piloot nu gecompromitteerd raakt of als zijn controller de batterij of verbinding verliest, krijgt de andere piloot volledige controle over de M300 RTK en zijn payloads. Advanced Dual Control Mode biedt piloten meer flexibiliteit, betrouwbaarheid en veiligheid als het gaat om het uitvoeren van missies over grote afstanden. Bovendien kan de docent bij het opleiden van nieuwe piloten de vluchtleiding veilig overnemen als dat nodig is.

 

Slimme dubbele bediening

 

Nieuwe onderhoudstracering en services

Omdat het gebruik van drones de afgelopen jaren enorm is toegenomen, zijn er nog steeds vragen over hoe je een grote vloot moet besturen, onderhouden en bezitten. We hebben de M300 RTK gebouwd om een ​​aantal van deze vragen te beantwoorden, door een UAV Health Management System te implementeren om het gebruik en de hardwarestatus beter te volgen en operators te informeren wanneer onderhoud nodig is.

 

Daarnaast hebben we een nieuwe onderhoudsservice geïntroduceerd om u te helpen op basis van deze gegevens te handelen en uw M300 RTK langer operationeel te houden. U kunt hier meer over deze service lezen.

 

Het is een feit dat dronepiloten maar al te goed bekend zijn: moeder natuur heeft een eigen wil en het weer kan in een oogwenk veranderen. Soms roept de dienst wanneer de omstandigheden niet optimaal zijn om te vliegen. En soms kunnen missies gewoon niet wachten tot het weer opklaart.

 

We hebben de Matrice 300 RTK (M300 RTK) ontworpen om ongeëvenaarde prestaties en stabiliteit te bieden, zelfs in de meest uitdagende omstandigheden en omstandigheden.

 

Wanneer de M300 RTK op de proef wordt gesteld in een onafhankelijke laboratoriumomgeving, behaalt hij een IP45-classificatie. We willen uitpakken wat deze beoordeling inhoudt, welke technologische verbeteringen we hebben aangebracht om deze beoordeling te behalen en wat dit precies betekent voor operators en piloten die een robuust en betrouwbaar droneplatform nodig hebben.

 

Ingress Protection Ratings ontrafelen

IP45 Icon 500×600 Om consumenten mondiger te maken en te beschermen tegen vage marketingtermen als ‘waterbestendig’, heeft de International Electrotechnical Commission het Ingress Protection (IP) classificatiesysteem ontwikkeld om granulariteit te geven aan verschillende graden van elektronische behuizingsweerstand.

 

IP-waarden bestaan ​​uit twee cijfers die respectievelijk verwijzen naar bescherming tegen vaste stoffen en vloeistoffen. Getallen variëren van 0-6 voor vaste stoffen en 0-9 voor vocht, waarbij hogere waarden overeenkomen met hogere beschermingsniveaus.

 

Een IP00-classificatie verwijst bijvoorbeeld naar geen bescherming tegen vaste stoffen en vocht, een IP11-classificatie verwijst naar bescherming tegen het binnendringen van vaste stoffen> 50 mm en druipend water, en een IP68-classificatie verwijst naar stofdicht en bescherming tegen voortdurende onderdompeling in water.

 

Hoe ziet IP-testen eruit?

Het IP-certificeringsproces is nauwgezet en nauwkeurig. De test van de M300 RTK bestond uit het plaatsen van de drone op een draaitafel en het sproeien met water van 12,5 l / min door een mondstuk van 6,3 mm breed vanaf een afstand van 3 meter. De tafel draaide met 1 omw / min en de test duurde 3 minuten, en daarna werd de drone beoordeeld op het binnendringen van vocht.

 

sproeitest 2

 

Onafhankelijke certificering door Center Testing International Group Co., Ltd. in een laboratoriumomgeving heeft de M300 RTK beoordeeld op IP45, wat betekent dat het:

 

Beschermd tegen voorwerpen> 1,0 mm en water dat in krachtige stralen (12,5 mm (0,49 inch)) vanuit elke richting tegen de behuizing wordt gespoten

Hoewel deze tests werden uitgevoerd in een laboratoriumomgeving, die moeilijk direct te correleren zijn met specifieke omgevingsomstandigheden, suggereert de IP45-classificatie van de M300 RTK dat kritische, kortdurende missies niet zullen worden onderbroken door lichte en middelzware regen.

 

Hoe hebben we IP45 bereikt: slim en robuust ontwerp

Een deel van de reden waarom de M300 RTK dit beschermingsniveau kan bereiken, kan worden verklaard door de uitgebreide wijzigingen die we hebben aangebracht om de nieuwe intelligentiefuncties mogelijk te maken.

 

Om Smart Pin & Track, Smart Inspection, AI Spot Check en meer te ontgrendelen, biedt de M300 RTK meer verwerkingskracht dan alle andere DJI-drones, inclusief de Mavic-serie. Computers kunnen erg heet worden en om rekening te houden met de warmte die wordt gegenereerd door de ingebouwde CPU’s van de M300 RTK, moesten we een elegante oplossing voor warmtebeheer ontwikkelen.

 

Alle gevoelige interne onderdelen, inclusief de Flight Controller, ingebouwde CPU’s, OcuSync-systeem, ESC’s en vision-systeem voor FlightAutonomy, en meer, zijn geconsolideerd in de hoofdeenheid van de M300 RTK, die is afgesloten van de externe omgeving.

 

Alle geproduceerde afvalwarmte die niet via de onderste ventilatieopening wordt afgevoerd, stijgt naar de bovenkant van de drone en wordt daar overgebracht op een metalen plaat. Terwijl de plaat opwarmt, wordt de warmte afgevoerd door inkomende, stromende lucht die wordt aangevoerd door koelventilatoren. Tegelijkertijd scheidt deze metalen plaat de avionica die in het hoofdgedeelte van de drone is ondergebracht van de externe omgeving en voorkomt het het binnendringen van vaste stoffen en vloeistoffen.

 

warmteafvoer

 

Dit ongebruikelijke ontwikkelingstraject, waarbij extra rekenkracht een opnieuw ontworpen warmtebeheersysteem vereist, dat op zijn beurt weer invloed heeft op de weersomstandigheden, resulteert uiteindelijk in een platform dat slimmer en moeilijker is dan ooit tevoren.

 

Stabiliteit in de wind

Turbulentie en windsnelheden tot 15 m / s of 33,5 mph zullen de M300 RTK geen problemen geven dankzij het ontwerp van de omgekeerde propeller, de krachtige motoren en de geoptimaliseerde FC- en ESC-algoritmen.

 

Inspectiemissies die een stabiele basis vereisen om een ​​helder schot te maken, kunnen erop vertrouwen dat de M300 RTK zelfs in winderige omstandigheden presteert.

 

Om het omgevingsbewustzijn van de piloot in winderige omstandigheden te maximaliseren, wordt aan boord detectie van windsnelheid en -richting weergegeven op de afstandsbediening van de piloot op hun primaire vluchtdisplay. Klik hier voor meer informatie over DJI’s Primary Flight Display.